mandag den 1. marts 2010

Rikkes ABC!!

Blev udfordret af Lisbeth til at lave min personlig ABC, var faktisk sværre end jeg havde regnet med, men her kommer den:

Arbejde. Jeg har været postbud, bager-ekspeditrice, cafe-arbejder, tjener, bartender, kok, skuespiller og farmakonom. Nu er jeg selvstændig, er i gang med at starte en webshop, hvor der sælges secondhand graviditetstøj.

Bloddonor, fantastisk at det er frivilligt, de er altid smilende, men det gør stadigvæk, for mig, ondt hver eneste gang.

Cykle har altid været vejen frem, men kan godt mærke nu med en lille, at det ville være skønt med en bil.

Drømme er der mange af, men i øjeblikket mest af alt uafhængighed.

Engle i forskellige former og farver er jeg vild med. Finder det betryggende at vide, der er nogle der vogter over en.

Film er jeg vild med, elsker at komme ind i en helt anden verden, desværre bliver det ikke til så meget efter Gabriel er kommet til. Martin har en ugentlig fridag hver 3. uge, hvor vi prøver at tage af sted, men det er ikke sket i år, da enten Gabriel eller vi har været syge.

Gabriel er min søn, snart 1½ år, krøller og rødhåret, fuld af smil og bøllestreger, smelter mit hjerte, når han griner og/eller krammer sig ind til mig.

Hund havde jeg som barn og fik igen for 2 ½ år siden. Hun hedder Jackie og er en blanding af beagle og King Charles Cavalier, lidt for meget beagle indimellem, men hun er altid glad for at se en og skøn at putte med.

Inspiration finder jeg meget af her i blog-verdenen.

Julen elsker jeg, og var glad for, at vi sidste år kunne holde vores første jul hos os, som vi ville have det. Blev dog syg lillejuleaften og kunne ikke klare duften af noget af julemaden.

Kilo, jeg tog 14 kilo på, da jeg ventede Gabriel, tabte 8 kilo på de 4 første uger, yderligere 1 kilo, da jeg stoppede med at amme efter 3 måneder, de sidste kilo lader sig vente på sig. De skal nok ryge, når jeg går i gang med at løbe igen, skal bare lige have alt sneen væk.

Lille er jeg, 1,57 cm, og det har jeg det fint med.

Martin, manden i mit liv. Mit livs kærlighed som jeg er så heldig at være sammen med.

Nina mente min far, jeg skulle hedde, Bitten synes min mor, var jeg blevet en dreng, havde det været Mikkel. Er nu fint tilfreds med Rikke.

Overspringshandlinger er jeg desværre god til, har det med at udskyde alting.

Penge er der masser af i verden, så satser på at nogle af dem lander hos mig.

Quiz elsker jeg og spil i det hele taget, men det bliver bare ikke gjort nok. Måske når Gabriel bliver ældre:-)

Rodehoved er jeg desværre, kæmper en brav kamp imod 31 års rod-nitis, der er sket store fremskridt, men har stadigvæk meget af tage hul på.

Secondhand, genbrug og loppemarked elsker jeg. Ideen om at ikke bare smide ud, men lade andre få glæde af tingene har altid tiltalt mig, også en af grundene til mit firma.

Take That var jeg fan af som ung og blev selvfølgelig jublende glad, da de fandt sammen igen og kom til Danmark og holdt koncert.

Ups, jeg er lettere klodset og god til at støde ind i ting, har altid masser af blå mærker.

Venner er skønt at have, og er som engle, der hjælper os at flyve, når vores egne vinger har glemt hvordan.

X-factor ser jeg ikke, modsat resten af Danmark, heller ikke vild med dans, men American Idol især audition, det er underholdning.

Ynglingsfarven er gul, synes det er en positiv farve, det skaber smil.

Zoo er en af de steder, jeg gerne vil tage Gabriel hen til og håbe, at han får glæde af.

Ærlig, det er jeg, på godt og ondt, hvis du spørger om min mening, får du den helt ærligt.

Økologi er jeg stor fan af, synes at det smager bedre.

Årstidernes skiften er jeg glad for, efteråret er min favorit årstid.


Jeg håber, at Heidi og June også vil være med på legen og vise deres personlige ABC.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar