tirsdag den 9. marts 2010

Lækker kylling og græsenke!

Karamerlliseret krydderkylling i römertopf, lyder det ikke bare godt? Det var det også, og jeg fik brugt min römertopf for første gang. Jeg har lavet flere römertopt-opskrifter, men bare i en gryde, det virker altså fint, men den er bare ikke lige så god til at holde på vandet, så man skal holde øje med den, ellers brænder det fast. Det var også det der skete, at jeg besluttede, at nu var det på tide med den rigtige vare. Jeg elsker, når man bare skal gøre arbejdet og så i ovnen 1½ time, perfekt gæstemad, så man kan gøre sig klar og dække bord og alt det. Meget overskudagtigt:-)


Glemte dog igen ikke at tage gummihandsker på, da jeg skulle proppe marinaden ind under skindet på kyllingen, så i dag har jeg gule negle. Ikke overskudsagtigt:-)


Jeg er ellers blevet græsenke, Martin er på kursus de næste 3 dage i Grenå, så det er mig, der skal holde styr på det hele hjemme, puha... Det er heldigvis kun 3 dage ikke som Astrid, der skal være alene i 3 uger og med 2 børn... Men det er rart at være 2 om tingene, og jeg savner Martin, men nu er 1 dag gået:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar