onsdag den 23. februar 2011

Dejlige kugler!!

Eftersom jeg igår kværnet 1½ pakke Rittersport, besluttede jeg i dag at lave nogle af Oscar Umahro Cadogans konfektkugler fra Køkkenrevolution på høje hæle.
Mandler, dadler, lidt figner fra julen af, kanel, vanilliepulver, kardemomme, stødte nelliker og peber, altsammen i foodprocessor.
Derefter tilsættes appelsinsaft.
Så rulles de i kakao med appelsinskal i. Det der tager længest tid er at rulle dem, jeg fortrækker dem små, så man lige kan hapse en i munden:-)
Det færdige resultat står nu i køleskabet klar til at pippe af:-)

4 kommentarer:

  1. Dem har jeg også afprøvet, de smagte rigtig godt! Men jeg syns ikke de var særlig nemme at lave, for det satte sig fast i blenderen og blenderen måtte splittes i atomer for rengøring efterfølgende. Havde du bedre held end mig?

    SvarSlet
  2. Det gjorde det også første gang, hvor jeg lavede dem i blender, men denne gang lavede jeg det i foodprocessoren, og det gik helt fint:-)

    SvarSlet
  3. Hmm så må jeg jo investere i sådan en, hvis jeg skal forsøge mig igen:)

    SvarSlet
  4. Ellers skal man i hvert fald tage lidt af gange og så over i noget andet, men en foodprocessor er nu også dejlig, også til andre ting:-)

    SvarSlet