onsdag den 24. februar 2010

Sne og fare!

Jeg er vild med sne, og synes det er magisk. Jeg er ikke imod sneen, og at der kommer mere, jeg kan alligevel ikke gøre noget ved det:-) Men hvor er der kommet mange grupper på facebook mod sne og vinter, jeg prøver på ikke at brokke mig, men nu er jeg heller ikke så meget ude i det, da jeg arbejder hjemmefra. Men jeg morer mig over nogle af navnene på disse grupper: ”Sneen var dejlig for en måned siden, nu skal den bare væk!” (ca. 21.000 fans), ”Hvis det skal sne, skal det satme også sne så meget, at skolen lukker!” (ca. 36.500 fans) og min absolut favorit ”Kære Snevejr, jeg vil gerne opsige mit abonnement!” (ca. 34.000 fans).
Haven ser så pæn ud med et lag sne, især fordi det dækker det alt for høje græs, vi, igen, ikke nåede at klippe den sidste gang, inden det blev for vådt, og alle hundelortene, som vi ikke lige fik samlet op. Derfor var det også godt med et nyt lag sne, der kunne dække de nye hundelorte og tissepletterne. Jackie elsker i øvrigt også sneen, især når der er kommet et nyt lag, skal det det lige tjekkes ud. Det ser fantastisk ud, når hun kommer ind med sne på snuden og total overgearet.
Gabriel forstår det ikke rigtig endnu, jeg håber, at når han bliver ældre, der også vil komme sne, mere end bare et par dage.

Men kære blog-verden lov mig at passe på derude, især her i morgen, når det begynder at tø lidt igen. I lørdags, da det tøede sidst, var vi ved at komme galt afsted. Gabriel sad i sin klapvogn for enden af trappen, imens jeg lige skulle hente en pose og taske ved toppen af trappen og låse døren. Og så røg alt sne og is af taget, heldigvis tak tak tak, lige ved siden af klapvognen. Vi blev møg forskrækket, og jeg har kigget op siden, og lige nu ser det farligt ud igen, så lov mig at kigge op en ekstra gang og pas på jer selv derude:-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar