torsdag den 18. februar 2010

Oprydning i taske!


Inspireret af Dortes indlæg: oprydning i taske, har jeg besluttet at gøre hende kunsten efter. Så her er mit indhold af min taske:

-godt proppet pung (tager separat hvad der er i den)
-hygiejne-pung (tager separat hvad der er i den)
-vogn-mønt
-1-krone
-nøgle til mine forædres nye hus i plastik-pose
-klippekortholder med 2- og 3-zoners kort
-min mands førstehjælpsbevis og midlertidigt kørekort
-lego-mand (sønnen elsker dem)
-hårbøjle fra Karlssons Kludeskab (kan ikke have den på inden under huen og cykelhjelm)
-Hexocain sugetabletter mod ondt i halsen
-lipgloss
-4 gamle boner
-slikkepind-pind
-sut
-kuglepind, lidt overrasket over der kun var en
-tyggegummi, spearmint, tre stk. tilbage
-Ricola urtebolcher

Indholdet af min pung:
-faktisk ingen penge, men fandt en halvtredser blandt de gamle boner
-en hulens masse gamle boner, klart der ingen penge er, for hvor skulle de være???
-kondom
-12 kort: sygesikrings bevis for mig og Gabriel, dankort, kørekort, 5 forskellige medlemskort, 2 tilgodebeviser til H&M og bloddonerkort.
-visitkort til en lækker restaurant på Kreta (var der september 2009)
-frimærker
-tilgodebevis til Kop&kande og BR

Indholdet af hygiejne-pung:
-to vådservietter
-creme
-Compeed-stift til at undgå vabler
-spejl
-læbestift
-lipgloss
-pilleæske
-to mavesyre-piller


Jeg kan godt se, jeg lige har haft endevendt min taske, for der er ting, der mangler, som jeg plejer at have i: min kalender, et net, en bog eller blad til at læse, kleenex, saltvandsampuller (er guld værd, hvis man er god til at få noget i øjnene, som min mand har et talent for) og hvis Gabriel er med, en stofble.

Da jeg var gravid, havde jeg også et godt udvalg af mad: æble, tørret frugter, nødder, kiks og 2-3 breve med mavesyre-piller.

Jeg har nok også et langt større medicin-indhold i min pilleæske grundet min baggrund som farmakonom på apotek, der er tre forskellige typer smertestillende, to slags mod diare og så selvfølgelig mavesyre-piller.

Min pung nu: kort, penge, tilgodebeviser og kondom (you never now when!)

Min hygiejne-pung nu: kleenex, pilleæske, to mavesyre-piller, to saltvandsampuller, creme, vådserviet, spejl og lipgloss.

Min taske nu: pung, hygiejne-pung, Ricola bolcher, klippekortholder med 2- og 3-zoners kort, net og kalender. Vogn-mønten er sat fast til mine nøgler, som jeg har i min jakke-lomme.

Tak Dorte:-)

8 kommentarer:

  1. Jeg undrer mig ofte over, hvad andre kvinder slæber rundt på i deres stooore tasker ;-) Nu fik jeg så et lille indblik.

    Mvh. June

    SvarSlet
  2. Det var faktisk tydeligt, at jeg lige har haft ryddet op i den.
    Men hvad har du så i din eller hvad har du ikke?

    SvarSlet
  3. Hi hi herligt at få et kig i andres tasker i min er der mest papirer, makeup, hovedpinepiller og ikke meget andet men tro mig papirerne er mere end nok. Hernede bliver alle tasker chekket af sikkerhedsvagter ved butikker, cafeer osv. og jeg kan altid se at vagterne tænker sit.......

    SvarSlet
  4. Ville nok rydde lidt mere op i den, hvis jeg kunne forvente at den blev tjekket så tit.
    Kunne være jeg bare skulle tænke det på den måde, så jeg kan holde ordenen:-)

    SvarSlet
  5. Hej igen,

    Hvis jeg endelig HAR en taske med mig, så indeholder den ikke andet end penge, (og altid i løs format, fordi jeg ikke har fået købt mig en pung, som jeg gider bruge. Derfor står jeg altid og roder i bunden af tasken, for at fiske dem frem) smøger, lighter og nøgler, samt div. bonner. Måske mit kørekort, hvis jeg virkelig har oppet mig.

    Kun hvis jeg skal i byen, har jeg også make-up med...

    Så de tasker jeg buger, er ikke ret store ;-)

    SvarSlet
  6. Inponerende, det må jeg sige:-)

    SvarSlet
  7. Tror jeg vil lave det samme nr i næste uge på min blog (eller næste igen, har besøg hos af en nevø i næste).
    Jeg har opgraderet min taske i str. for et par mdr. siden. DET er farligt :( Men min er nok ikke standard i indhold. Makeup findes der i hvertfald ikke.

    Nå, men endte herinde da jeg leder efter vådservietter der er pakket ind enkeltvis - er ikke faldet over nogle. Gider ikke 20pak osv. 1 stk i hver, for ellers går det ikke i min taske.
    SUK kan det være så svært? Må kontakte apoteket og høre om de ligger inde med det. Matas mv. har jeg ikke fundet dem i :\

    SvarSlet
  8. Hej Annika
    Vi havde på apoteket på et tidspunkt nogle prøver på pigions vådservietter, hvor der kun var 2 i, du kan evt. kontakte dem.
    Jeg er glad for Ikeas hvor der er 15 stk i, da jeg godt kan bruge mere end en.
    Ellers hvad med vådservietter til førstehjælpskasse eller som dem man får i flyveren??
    Lad mig høre hvad du finder:-)

    SvarSlet