søndag den 20. marts 2011

Tenerife!!

Puha sikke en uge, alt for travlt, alt for mange indtryk, alt for bagud, alt for meget sygdom.
Mere om det senere, nok først i morgen, nu lidt om vores ferie til Tenerife.
Jeg har aldrig fået taget så lidt billeder, men lidt blev det da til:-)
Vi ankom søndag midt på dagen, fik noget af spise og ellers bare fik pakket ud og slappet lidt af og sovet, var oppe kl 3, her billede af Gabriel med min sommerhat:-)
Vi boede i Callao Salvaje, ca 10 km fra hovedbyerne Los Christinos og Las Americas, der er vokset sammen og er her mange af turisterne er.
Mandag tog vi ind til byerne allesammen, os 3, mine forældre og min onkel, der havde inviteret os derned. Mine forældre ville gerne vise ham, de steder og smuthuller de kender (er der en gang om året, min onkel er der mere, men bliver gerne ude i byen).
Jeg glemte kameraet...!!!
Tirsdag skulle vi til kaneval i hovedstaden Santa Cruz, det var dagen for det store optog. De har verdens næststørste kaneval, ikke at jeg vidste det, men det er mere for dem selv end os turister.
Stort flot pariserhjul, om natten blinkede det i takt med musikken.
Det var kaos, halvdelen af den vej optoget skulle være på var gravet op, så der var virkelig mange mennesker, der kunne have været fordelt langt bedre og så kom regnen, og Gabriel blev sur over at være i sin klapvogn, så Martin og jeg gik væk, inden optoget gik igang.
Det lykkes os af finde et sted at være og få noget af spise, næsten alle steder var lukket pga karnevalet. Mine forældre og onkel kom op til os senere og vi fik bagefter ned og så noget af karnevalet, men mit kamera tager desværre ikke særlige gode billeder om natten, men her er et enkelt:
Om aftenen da vi var kommet tilbage til hotellet brækkede Gabriel sig, dagen efter havde han feber og fortsatte med at kaste op og fik også diarre, vi havde lægebesøg og brugte de næste 3 dage i hotellejligheden med en meget lille, svag og puttende søn, der overhoved ikke ville spise og meget lidt drikke.
Så vi nåede kun en dag til ind til byen, det gjorde Gabriel bedre med luft, men han ville kun være hos sin far eller sovende i klapvognen. Så vi fik ikke hverken set eller købt alt det vi ville, men blev tvunget helt ned på jordet.
Glimt af Theide på vej til lufthavnen.
Gabriel havde sit sidste diare i flyeren på vej hjem, og det tog 3 dage at få gang i maven igen.
Han tabte alt det, han endelig havde taget på og kom tilbage på sin 1 års vægt.
Først fredag virkede han som om der var nok energi til at komme i vuggestue, men holdt ham også hjemme der, som han har været hele ugen.
I morgen skal vi på Rigshospitalet, det bliver spændende.

1 kommentar:

  1. Tenkte jeg skulle tipse deg om min guide til Tenerife :) På norsk men det skjønner dere i Danmark! Linker til en side om Cueva del Viento, som er et spennende utfluktsmål.

    SvarSlet