lørdag den 20. november 2010

Spis bed elsk anmeldelse!!

Julia Roberts spiller Elizabeth Gilbert, der får en midtlivkrise (ingen bruger ordret, gad vide om det kun er mænd, der kan få det, men det er altså det, hun får).
Hun forlader sin mand, finder sammen med en yngere mand (James Franco), men mangler stadigvæk noget og føler ikke noget, så hun beslutter at tage et år væk, til Italien for at spise, til Indien for at bede og til Bali for at lære at elske.
Filmen handler i bund og grund om at finde sig selv, at finde balancen og en gang imellem turde skube lidt til den.
Den er baseret på Elizabeth Gilberts bestsellar bog af samme navn baseret på hendes virkelige rejse.
Jeg synes, den var god, men jeg er også lige i målgruppen, prøver selv at finde balance og mening.
Jeg har dog ikke læst bogen (fy, shame om me), og tror hvis man har det, den mangler lidt dybte. Man får utrolig meget lyst til at læse bogen, når man nu ikke har gjort det, da man kan mærke, der mangler lidt.
Jeg fik også bare totalt lyst til at tage til Italien igen og spise skøn italiensk mad, pasta, pizza, antipasti mums.
Jeg giver filmen: spis bed elsk **** 4 stjerner, det er en film, der vil gøre sig godt på dvd og tøsehygge-aftener med lækkert mad, selvfølgelig italiensk:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar