onsdag den 28. juli 2010

Giver du blod???

Jeg drikker normalt ikke sodavand i hverdagen og slet ikke chips, faktisk spiser jeg dårligt nok chips. Martin og jeg var ellers slemme til det i vores første år, hvor vi spiser min. 2 poser i weekenden, men ikke mere, nu er det kun til specielle lejligheder i weekenden, selvom jeg stadigvæk får ultra lyst til det, når det er den tid på måneden. Men hver 3. måned når jeg giver blod, må jeg godt og gør det også.
Jeg har givet min 15. potion, begyndte først da jeg var 25 år, grunnet huler i ørene, navlering, vægt og så den klassiske det der med at tage sig sammen, men siden da har jeg givet troligt kun afbrudt af graviditeten.
Jeg synes, det er en fantastisk ting at give, og jeg er altid i godt humør bagefter, dog lettere øm, men nyder cola og chips på en hverdag:-)

4 kommentarer:

  1. Hvor er du fantastisk Rikke! Gid der var flere som dig!

    Jeg selv ville gerne men må ikke grundet min nyresygdom!

    SvarSlet
  2. Jeg giver også blod :) Har du hørt om den form for donation, hvor de kun tager plasma og hvor du får dit "blod" tilbage i kroppen igen? Betyder at de kan tappe en mere.

    SvarSlet
  3. Sådan som jeg har forstået det, bliver det i stedet for en almindelig donation og kommer til at længere. Jeg har også tænkt på det, men sidste kløede det helt vildt imens, jeg blev tappet, så de ville lige vente at se til denne gang, nu venter jeg på godkendelse...

    SvarSlet